شناسهٔ خبر: 144928 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران و وزش باد در آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل و گیلان

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور بارش باران و وزش باد برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی کرد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز با گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشورمان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی همچنین استان‌های اردبیل و گیلان رخ می‌دهد و سایر مناطق شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور وزش باد خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی برای نیمه جنوبی کشور جو آرام و پایدار پیش‌بینی کرد و گفت: فردا گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده به مازندران هم می‌رسد.

نقشینه توضیح داد: در ساعات بعدازظهر فردا ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر خواهند داشت و احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد.

وی برای پنجشنبه در شمال غرب رگبار پراکنده پیش‌بینی کرد و افزود: در شرق اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان هم بارش باران رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: چهارشنبه و پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق به ویژه منطقه زابل افزایش باد خواهیم داشت که می‌تواند سبب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد شود.

وی با اشاره به کاهش دما در سواحل شمالی گفت: روز جمعه بارش بارات در سواحل شمال، جنوب اردبیل و مناطقی از خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد و شنبه در جنوب اردبیل و گیلان از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود اما در مازندران، گلستان و ارتفاعات خراسان شمالی بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی برای جمعه و شنبه تشدید وزش باد در جنوب غرب را پیش‌بینی کرد و توضیح داد: طی پنج روز آینده دریای خزر و شرق دریای عمان مواج است و پنجشنبه و جمعه هم نیمه غربی خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

نقشینه بیشینه دمای تهران را طی ۳ روز آینده ۳۳ درجه و برای روزهای جمعه و شنبه ۳۱ و ۳۰ درجه اعلام کرد.