شناسهٔ خبر: 144930 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی پرونده ۶ شرکت متخلف بار و مسافر در اداره کل راهداری چهارمحال وبختیاری

بررسی  پرونده 6شرکت متخلف بارومسافر در کمیسیون تجدید نظر اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: کمیسیون تجدید نظر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر استان در سال جاری برای سومین بار تشکیل شد و در جلسه آخر وضعیت ۶ پرونده متخلف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری) حسین مالکی معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: کمیسیون تجدید نظر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر استان در زمان‌های مختلف با حضور قاضی کمیسیون ماده ۵ قانون راهنمایی و رانندگی و اعضای کمیسیون شرکت‌های مختلف تشکیل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: این کمیسیون در سال جاری برای سومین بار تشکیل شد و در جلسه آخر وضعیت ۶ پرونده متخلف بررسی شد.وی ادامه داد: شرکت‌های خدماتی این اداره کل به ۲ دسته شرکت‌های بار و مسافر تقسیم می‌شوند که بیشترین تخلفات مربوط به شرکت‌های باربری است.

مالکی بیان کرد: نگرفتن‌بارنامه، نگرفتن صورت وضعیت، عدم پرداخت کرایه بار، صدور صورت وضعیت صوری، عدم رعایت مقررات و شئونات اسلامی، نداشتن کارت هوشمند و بیمه جزء تخلفات این شرکت‌ها به حساب می‌آیند که برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: بسته به تعداد و نوع تخلفات میزان جریمه شرکت‌ها از یک تا ۵ میلیون تومان متغییر است که مبلغ دریافتی به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر شرکت تخلفی را ۵ بار تکرار کند هر بار میزان جریمه او متفاوت و در نهایت لغو مجوز می‌شود.

مالکی افزود: در سال جاری یک شرکت به علت افزایش تعداد تخلفات به مدت ۲ ماه لغو مجوز شد.