شناسهٔ خبر: 144961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واریانت جدیدالاحداث «رضاآباد» در شهرستان ساوه زیر بار ترافیکی رفت

میانرودان 2 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اتمام احداث مسیر اصلاحی روستای «رضاآباد» و فعالیت کارگاه جاده‌ای بهسازی محور «ساوه - طرازناهید» با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طرح‌های مختلفی در حوزه راه‌های شهرستان ساوه در دست اقدام است که بخشی از آن توسط پیمانکاران و بخشی دیگر به همت اداره تابعه شهرستان ساوه با استفاده از ظرفیت راهداران و ماشین آلات راهداری آن شهرستان در حال اجراست. 

جهانی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی در حوزه راه‌های شهرستان ساوه، پروژه بهسازی محور ساوه - طراز ناهید در دو فاز است که فاز اول مربوط به بهسازی محور به طول ۸ کیلومتر و فاز دوم مربوط به احداث یک واریانت در محدوده روستای رضاآباد به طول یک هزار و ۷۰۰ متر در امتداد همان مسیر است. 

به گفته وی عملیات احداث واریانت رضاآباد به طول هزار و ۷۰۰ متر خوشبختانه امروز به پایان رسید و مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای قرار گرفت. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای احداث این واریانت، هزار و ۷۰۰ متر عملیات اجرای اساس و زیراساس و آسفالت، ساخت دو دستگاه پل با دهانه‌های دو و یک متری به طول ۱۰ متر با استفاده از باکس و لوله‌های بتنی پیش ساخته در این مسیر احداث و در نهایت با نصب انواع تابلوهای ایمنی، گاردریل و اجرای خط ترافیکی، زیر بار ترافیکی رفت. 

وی در ادامه با اشاره به تداوم فعالیت این کارگاه جاده‌ای بیان کرد: عملیات بهسازی و ارتقاء رویه آسفالتی محور ساوه - طرازناهید به طول ۸ کیلومتر همواره فعال بوده که تاکنون حدود یک چهارم پیشرفت فیزیکی داشته است. 

جهانی یادآور شد: از ابتدای امسال در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی شهرستان ساوه ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ، اجرای روکش آسفالت محور آوه حدفاصل جاده قدیم ساوه - سلفچگان تا آزادراه ساوه - سلفچگان، اجرای روکش آسفالت محور قدیم ساوه - تهران، اجرای درزگیری ترک‌های سطحی، تکمیل ساخت راه روستایی مرق مرقکان، اجرای روشنایی طولی گردنه رنگرز، خط کشی راه‌های شهرستان و بسیاری اقدامات دیگر همچون ایمن‌سازی محور قدیم ساوه-همدان با رفع نقاط پرتگاهی و افزایش ضریب بخشندگی در حاشیه راه، تنظیم و اصلاح شیب شیروانی آزادراه ساوه - تهران و… انجام شده است.