شناسهٔ خبر: 144963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۴۰ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی شهرستان پارس آباد زیر بار ترافیک می‌رود

40 کیلومتر از پروژه های بزرگراهی شهرستان پارس آباد زیر بار ترافیک می رود مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین و تخصیص اعتبار، ۴۰ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی شهرستان پارس آباد زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های بزرگراهی شمال استان اظهار کرد: از ۴۰ کیلومتر در دست احداث پروژه بزرگراهی سه راهی سربند به سه راهی مشگین شهر، با تامین منابع مالی و پرداخت مطالبات پیمانکار، ۲۰ کیلومتر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود. 

وی گفت: از۲۰ کیلومتر محور پارس آباد به سربند ۱۰ کیلومتر باقی مانده و امیدواریم هرچه سریعتر این محور نیز امسال به نقطه پایانی برسد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیاز به ۴ هزار میلیارد ریال تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های احداث باند دوم محور سربند به پارس آباد و ۲۰ کیلومتر سربند به سه راهی مشگین شهر اشاره کرد و افزود: ۲ هزار میلیارد ریال مطالبات ثبت شده پیمانکاران احداث باند دوم بزرگراهی محور سربند - پارس آباد و سه راهی سربند به سه راهی مشگین شهر است که در صورت تامین منابع مالی و پرداخت آن می‌توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: محورهای فوق از جمله پروژه‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرایی و تکمیلی قرار گرفته و انتظار می‌رود با تزریق اعتبارات به موقع همه پروژه‌های بزرگراهی استان سرعت اجرایی بیشتری به خود بگیرد. 

وی هزینه سنگین احداث هر یک کیلومتر باند دوم بزرگراه با۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برنامه اصلی ما احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در محورهایی است که بیشترین آمار تردد و تصادفات جاده‌ای رخ می دهد در اولویت کاری داریم تا در کنار ایمنی تردد و ارتقای ایمنی جاده‌ای، کاهش تصادفات و بار ترافیکی و مهم‌تر از همه رفع نقاط حادثه‌خیز را در این محورها شاهد باشیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران ساختمان‌های دولتی در دست احداث (کتابخانه و فرمانداری شهرستان) بوده که در صورت تامین اعتبار و منابع مالی کار اجرایی آن نیز ادامه خواهد داشت. 

حیدری در پایان اضافه کرد: با تلاش همکاران سعی خواهیم کرد تا در دولت سیزدهم کارنامه موفق در حوزه راه و مسکن از خود به یادگار بگذاریم.