شناسهٔ خبر: 144978 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه‌آهن منطقه آذربایجان خبر داد؛

پیش‌بینی بیش از ۲۳ هزار صندلی قطار برای زائران امام رضا(ع)‌

راه آهن آذربایجان مدیر کل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: بیش از ۲۳ هزار صندلی برای تسهیل در جابه‌جایی زائران بارگاه رضوی امام رضا(ع) طی روزهای پایانی ماه صفر پیش‌بینی شده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا قربانی مدیر کل راه آهن منطقه آذربایجان ضمن تشریح عملکرد این اداره کل در ارایه خدمات به زائرین بارگاه رضوی ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده از ۱۶ لغایت ۳۱ شهریور ماه سال جاری حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ صندلی برای تسهیل در سفر زائران بارگاه رضوی ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) پیش بینی شده است.  

قربانی درباره اعزام قطارهای مناسبتی ۲۸ صفر افزود: اداره کل راه راه‌آهن منطقه آذربایجان امسال مانند سال‌های گذشته اقدام به برقراری قطارهای فوق‌العاده کرده وبه طور متوسط تعداد دو رام قطاربه صورت روزانه در مسیر تبریز به مقصد مشهد مقدس و بالعکس را برای این ایام برنامه‌ریزی کرده است.  

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان اعلام کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافران و زائران در نظر گرفته شده و از تمام ظرفیت‌های این اداره کل برای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به زائرین بارگاه رضوی حضرت امام رضا(ع) استفاده خواهیم کرد.  

قربانی با تأکید بر اینکه افزایش سطح کیفی و رضایت‌مندی زائران درطول مسیر اداره کل راه‌آهن منطقه آذربایجان در دستور کار است، گفت: سامان‌دهی و نظافت واگن‌های مسافری و ایستگاه‌ها، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر این اداره کل انجام‌ شده است تا علاوه بر افزایش رضایت‌مندی، زمینه افزایش جذب و ماندگاری مسافر فراهم شود.  

مدیر کل راه‌آهن منطقه آذربایجان افزود: تمام ظرفیت ایجاد شده برای این ایام در اختیار مردم و هیأت‌های مذهبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی قرار گرفته است.