شناسهٔ خبر: 144980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور کاهش حوادث جاده ای در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۲ صورت می گیرد

اجرای طرح پویش راه نجات –آرام جانها در استان خراسان رضوی

پویش راه نجات - آرام جانها اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی از اجرای طرح پویش راه نجات – آرام جانها به منظور کاهش حوادث جاده ای در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، طرح پویش راه نجات –آرام جانها در ۲ نقطه خراسان رضوی به منظور کاهش حوادث جاده ای در دهه صفر ۱۴۰۲ اجرا می شود.

این طرح برای ارتقای ایمنی تردد کاروانهای پیاده ونیز سفرهای برون شهری در دهه آخر ماه صفر و کاهش خطرات و سوانح رانندگی و با شعار "سفری معنوی،رفتاری ایمن" از ۲۱ شهریور تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲، به مدت ۱۰ روز اجرا می شود.

با توجه به پیش بینی افزایش سفرهای دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۲به منظور رفع خستگی رانندگان و کاروانهای پیاده، تعداد ۲ نقطه ایستگاه های فرهنگی و ایمنی جهت ارائه خدمات به مسافرین و زائرین بارگاه ملکوتی آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در کیلومتر۱۵ بزرگراه  باغچه-نیشابور (راهدارخانه ابرش) و جنب عوارضی ملک آباد برای رفاه حال مسافرین جاده ای در نظر گرفته شده است.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و ارائه پیام های ایمنی و ترافیکی در مجتمع های یاد شده در قالب طرح پویش همراهان سفر ایمن، کمک به افزایش ایمنی در سفرهای دهه پایانی ماه صفر برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی وکاروانهای پیاده، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفر، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی ، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، کمک به آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر های منتخب از جمله اهداف اجرای این طرح است.