شناسهٔ خبر: 145010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲۲ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی

محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: همزمان با اجرای طرح اربعین، از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ بیش از ۲۲ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، با اشاره به اجرای طرح سراسری اربعین از تاریخ ۲۷ مردادماه سال جاری تا ۲۰ شهریورماه اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۲ میلیون انواع وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی عبور کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک و نیم درصد رشد به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۵۲۹ تردد ثبت شده بود، افزود: با شروع طرح اربعین در سال جاری ۲۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۶۱ تردد انواع وسیله نقلیه اعم از سبک، سنگین و اتوبوس توسط ۷۰ دستگاه سامانه ترددشمار در سطح استان مرکزی ثبت شده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: در این فاصله زمانی ۲۵ روزه، ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۸ تردد توسط وسایل نقلیه سبک ثبت شده که نسبت به سال گذشته که ۱۷ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۱۹۰ تردد بوده، دو درصد رشد را نشان می‌دهد.

محسنی ادامه داد: همچنین تردد وسایل نقلیه سنگین با کاهش ۳ درصدی از ۴ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۳۳۹ مورد در سال گذشته به ۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۸۳ تردد در سال جاری رسید؛ تردد اتوبوس نیز از ۱۱۶ هزار و ۴۶۸ تردد به ۱۲۰ هزار و ۱۰۶ مورد افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی ورودی وسایل نقلیه به استان در مدت مذکور با دو درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۴ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۶۲۲ تردد رسیده است؛ تردد خروجی ثبت شده استان نیز با ۱۷ درصد رشد، ۴ میلیون و ۹۷۸ هزار ۸۱۷ مورد می‌باشد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: این استان هم در بخش ورودی و هم خروجی وسایل نقلیه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محسنی با اشاره به وضعیت سرعت وسایل نقلیه در جاده های استان مرکزی گفت: سرعت متوسط تردد از تاریخ ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریور سال جاری برابر با ۸۵ کیلومتر بر ساعت و در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۸۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی پرترددترین محور استان در سال جاری را آزادراه «ساوه - تهران» عنوان کرد و افزود: در این محور ۷۴۷ هزار و ۸۳۹ تردد ثبت شده است.