شناسهٔ خبر: 145022 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

استقبال از زائران حرم رضوی با افزایش ایمنی راه‌های منتهی به مشهد مقدس

رضا اکبری از ابتدای سال جاری تاکنون لکه‌گیری و روکش آسفالت، اصلاح نقاط پرحادثه، خط‌کشی، نصب تابلو و علائم، تعمیرات ابنیه فنی راه با هدف بهبود کیفیت سطح راه و ارتقای ایمنی راه در محورهای منتهی به مشهد مقدس اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶۲ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت گرم و حفاظتی در محورهای منتهی به مشهد مقدس برای تردد ایمن زائران حرم رضوی اجرا شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۸۶۲ کیلومتر محور های مشهد-نیشابور-کاهک، مشهد-تربت حیدریه-گناباد و مشهد- چناران- قوچان با هدف افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات، رضایت کاربران جاده‌ای از کیفیت راه‌های محورهای منتهی به مشهد مقدس، اجرا شده است.

اکبری بیان کرد: نصب ۱۲۰۰۰ عدد تابلو و علائم رانندگی، احداث ۴۵ کیلومتر حفاظ جانبی در محورهای بین شهری استان خراسان رضوی، رفع ۱۱۵ نقطه پرحادثه و مستعد حادثه، احداث ۵۰ نقطه روشنایی و ۲۸ کیلومتر روشنایی طولی و ۳۰۰۰ کیلومتر خط‌کشی از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی محورهای منتهی به مشهد مقدس بوده است.

وی در خصوص تعمیرات اساسی ابنیه فنی راه‌ها در محورهای مواصلاتی منتهی به مشهد مقدس، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعمیر اساسی ۱۶ پل بزرگ و ۲۵ پل کوچک در استان خراسان‌رضوی اجرا شد.