شناسهٔ خبر: 145044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ناوگان و ایجاد زیرساخت سامانه مدیریتی حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار قرار گرفت

جلسه بررسی اقدامات دهه پایانی ماه صفر 1402 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرایی شدن طرح توسعه همه جانبه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور تا دهه پایانی صفر سال آینده و همچنین اجرای عملیات راه‌اندازی زیر ساخت سامانه مدیریتی ناوگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی حمید رضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جابه‌جایی زائران دهه پایانی صفر و مسافران مشهد از مهمترین مباحث مربوط در بحث دهه پایانی صفر است. 

وی با اشاره به اینکه زائران دهه پایانی صفر به مرور وارد مشهد می‌شوند اما بازگشت آن‌ها در مدت سه روز به صورت فشرده است، گفت: امسال از اربعین تا دهه پایانی صفر سال آینده برای توسعه ناوگان حمل و نقل در ابعاد مختلف اقداماتی صورت خواهد گرفت و زیرساخت سامانه جامع مدیریت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایجاد خواهیم کرد. 

به گفته وی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اولیه برای اجرای این طرح‌ها انجام شده است و فاز اجرایی آن پس از اتمام فعالیت‌های دهه پایانی صفر آغاز می‌شود. 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه، از تمامی همکاران برای زحماتی که در اربعین صورت گرفت تقدیر کرد و گفت: امسال با افزایش بیش از ۲۰درصدی تقاضا مواجه شدیم و مدیریت مناسبی صورت گرفت. در برخی موارد نیز مردم را قدری زحمت دادیم که در تریبون‌های مختلفی از آن‌ها عذرخواهی کردیم که همین موضوع و تجربه باعث شد به سوی راه حل‌های پایدار گام برداریم. 

وی از خدمات حمل و نقل زائران دهه پایانی صفر به عنوان موضوعی ملی یاد کرد و گفت: با تاکید وزیر و مدیریت ارشد سازمانی بر مدیریت صحیح و ارایه خدمات مناسب در این دهه به زائران علی‌بن موسی الرضا (ع)، تمام تلاش و توان کشور را به کار گرفته‌ایم از تشکل‌های صنفی گرفته تا رانندگان و متولیان مستقیم و غیر مستقیم باید به گونه‌ای مدیریت شوند که واکنش‌ها به موضوعات دقیق و به موقع صورت گیرد. 

شهرکی موضوع ارایه خدمت به موقع و با کیفیت به زائران را اصول برنامه دهه پایانی صفر دانست و تاکید کرد: دقت کنیم که در چهارچوب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمامی ظرفیت‌های ناوگان به پیش فروش انجام شود. سرویس‌های مداوم و فوق‌العاده‌ای که از مبدا هراستان به مقصد خراسان رضوی و مشهد خدمت رسانی می کنند باید حتما به تعداد زائران اعزامی از استانشان، برای سرویس‌دهی بازگشت آن‌ها نیز اقدامات لازم را جهت ظرفیت بالای صندلی و سرویس‌دهی به موقع اجرایی کنند. 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: استان‌ها باید با اعزام تیم اجرایی به مشهد عملکرد تمامی مدهای ناوگان حمل و نقل را مدنظر داشته باشند و اولویتشان ایمنی و خدمات با کیفیت و به موقع به زائران باشند.