شناسهٔ خبر: 145072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اربعین سال جاری؛

بیش از ۲۶ هزار زائر از مازندران به مرز مهران جابجا شدند

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با اعلام اتمام طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی (۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه) اظهار کرد: تعداد ۲۶هزار و ۸۹۳ زائربا ۱۲۳۳ دستگاه اتوبوس از این استان به مرز مهران جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۴درصدی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در ایام اربعین امسال ۲۶ هزار و ۸۹۳ زائر با به کارگیری ۱۲۳۳دستگاه اتوبوس از مازندران به مقصد مرز مهران با ناوگان عمومی  جابجا شدند که نسبت به سال گذشته ۵۴درصد رشد زائرو  ۲۳ درصد رشد سفر را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: افتخاری که همه ساله در ایام اربعین حسینی نصیب خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می شود امسال با برنامه ریزی، همدلی و همیاری و تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی تمامی دست اندرکاران این صنعت به حماسه ­ای تاریخی و ماندگار تبدیل شد و جابجایی زائران حداکثری آسوده  و ایمن انجام پذیرفت.

به گفته جهانیان این تعداد از جابه‌جایی زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایطی انجام شده که به دلیل ظرفیت خوبی که در پارکینگ‌ها در نزدیکی مرز مهران ایجاد شده بود، بسیاری از زوار سفر با خودروهای شخصی را ترجیح دادند.

جهانیان به طرح اعزام زائرین حرم رضوی برای مراسم پایان صفر اشاره و تصریح کرد: پس از اجرای موفق طرح اربعین این اداره کل آمادگی کامل برای اجرای طرح اعزام زائرین حرم رضوی و مراسم پایان صفر داشته و هم اکنون این طرح با جدیت در حال اجراست.

وی در خاتمه ضمن خداقوت به دست­ اندرکاران و فعالین عملیات اربعین حسینی(ع)، آرزوی قبولی این تلاش­ های مخلصانه در درگاه الهی را داشت و گفت: امیدوارم همگی در محضر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سربلند و ماجور باشیم.