شناسهٔ خبر: 145092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعمیر و مرمت ۵۷ دستگاه از پل‌های بزرگ و کوچک وابنیه فنی استان اردبیل

ببینید| افتتاح پل طریزآباد شهرستان تفرش پس از 16 سال به همت اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از تعمیر و مرمت ۵۷ دستگاه از پل های بزرگ وکوچک،آبرو ها و ابنیه فنی استان اردبیل در ۵ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی زندیان رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری استان اردبیل در بازدید از پل انجیرلو با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۱ دستگاه پل بزرگ، ۴۷ دستگاه پل و آبرو کوچک ابنیه فنی آسیب دیده توسط راهداران پرتلاش استان تعمیر و مرمت شده گفت: برای تعمیر پل‌های آسیب دیده حدود ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری وقوع سیل‌های اخیر آسیب زیادی را به پل‌ها و ابنیه فنی استان وارد کرده گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۵۰۰ دستگاه پل و آبرو در قالب عملیات جاری راهداری، تنقیه و لایروبی شده است. 

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین جهت احداث و بازسازی پل‌های آسیب دیده در راه‌های اصلی که در سیل‌های ابتدای سال تخریب شده بودند، تعمیر و مرمت ۲۱ دستگاه پل و آبرو را یادآور شد و اظهار کرد: این پل‌ها در دست تعمیر و مرمت بوده که از جمله مهمترین این پل‌ها بازسازی پل «بنیاد آباد» است. 

زندیان از تکمیل این پل تا اواخر مهرماه خبرداد و تصریح کرد: عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه پل احداثی انجیرلو نیز با دهانه ۲۵ متری وبا تلاش و همت شبانه روزی راهداران ساعی در حال انجام است. 

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در خصوص پیش بینی شروع زودهنگام نزولات جوی در پاییز امسال و لزوم انجام اقدامات و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه حادثه و خسارات احتمالی، اطلاع‌رسانی‌های لازم به صورت مستمر به شهرستانهای تابعه جهت تنقیه پل‌ها و آبروها و تنظیم بستر رودخانه‌ها  انجام شده است.