شناسهٔ خبر: 145127 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ظرفیت باربری انجام شد؛

نوسازی و بهسازی محوطه کانتینری مجتمع بندری امام خمینی(ره)

بهسازی بندر امام مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: محوطه کانتینری مجتمع بندری امام خمینی(ره) با هدف افزایش ظرفیت باربری از چیدمان ارتفاعی ۴ به ۵ کانتینر با اعتبار ۴۹۸ میلیارد ریال نوسازی و بهسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهمیت حمل و نقل کانتینری و لزوم تمهید زمینه مناسب برای ارائه خدمات بندری به تخلیه و بارگیری این نوع کالا گفت: در جریان پروژه نوسازی و بهسازی محوطه کانتینری این مجتمع بندری مساحتی به وسعت ۴ هکتار تحت عملیات بهسازی و نوسازی با اجرای اساسی بتنی CBM۴ قرار گرفت.

گرایلو ادامه داد: اجرای داکت بتنی جهت تأسیسات عبوری، لوله‌های برق جهت برج های روشنایی، پیورس روی لایه بتنی و همچنین ساخت و نصب  منهول های تأسیساتی از جمله مراحل اجرایی در این پروژه هستند.

وی با اشاره به تثبیت و بهسازی بستر موجود، حذف پدیده شیار افتادگی حین جابجایی تجهیزات استراتژیک را از جمله اهداف دیگر این پروژه برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان این پروژه را بخشی از اقدامات این اداره کل به منظور بهره‌گیری کامل از ظرفیت اسمی پایانه کانتینری مجتمع بندری امام خمینی(ره) عنوان و اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن مراحل بعدی تجهیز و توسعه این پایانه، به قابلیت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت آن برسیم.