شناسهٔ خبر: 145131 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

پایان عملیات پروازهای اربعین حسینی/میزبانی از ۲۳۶ هزار زائر اربعین در ترمینال سلام

فرودگاه ارومیه پایان عملیات پروازهای اربعین حسینی، میزبانی از ۲۳۶ هزار زائر اربعین در ترمینال سلام، برقراری ۱۵۲ پرواز فوق‌العاده در فرودگاه کرمانشاه طی ایام اربعین امسال،فرودگاه‌های اصفهان، تبریز و مهرآباد برترین ها در پایش کیفیت خدمات و برقراری پروازهای استانی «هما» به عتبات عالیات در اربعین ۱۴۰۲ از جمله مهم‌ترین اخبار حمل و نقل هوایی طی یک هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت، با محوریت عملیات اربعین و  پروازهای بازگشت به شرح زیر است: 

 جابه‌جایی ۳۳۲ هزار و ۸۸ زائر اربعین حسینی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به سهم ۵۷ درصدی شهرفرودگاهی حضرت امام (ره) در انتقال زائران اربعین حسینی از جابه‌جایی ۳۳۲هزار و ۸۸ زائر اربعین حسینی از ابتدای عملیات پروازهای اربعین تا ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۲ خبرداد.

برقراری ۴۰۷سورتی پرواز از فرودگاه آبادان در ایام اربعین

مدیر فرودگاه آبادان از برقراری ۴۰۷سورتی پرواز از این فرودگاه طی ۲۵ روز در ایام اربعین خبر داد.

میزبانی از ۲۳۶ هزار زائر اربعین در ترمینال سلام

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: عملیات پروازی ویژه اربعین ۱۴۰۲ با اعزام و پذیرش حدود ۲۳۶ هزار زائر در ترمینال سلام به پایان رسید که رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

بازدید از فرودگاه سردار جنگل رشت

عضو هیئت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی و معاون عملیات فرودگاهی، ضمن دیدار با کارکنان و برگزاری جلسه با مسئولین اداره کل فرودگاه استان گیلان، از دوایر عملیاتی و فرودگاهی بازدید کردند.

اعزام بیش از ۳ هزار زائر اربعین از ۲۸ مرداد تا ۱۹ شهریور در فرودگاه کرمان

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان از اعزام بیش از ۳هزار زائر اربعین با ۲۰ سورتی پرواز از ۲۸ مرداد تا ۱۹ شهریور توسط شرکت هواپیمایی ماهان با هواپیمای پهن پیکر ایر باس ۳۰۰_۳۴۰ و شرکت هواپیمایی کاسپین با هواپیمای بویینگ ۴۰۰_۷۳۷ خبر داد.

آخرین پرواز بازگشت زائران اربعین حسینی به فرودگاه گرگان به زمین نشست

️مدیر کل فرودگاه‌های استان گلستان از آخرین پرواز بازگشت زائران اربعین حسینی به فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: در مجموع ۱۱ پرواز رفت و برگشت از گرگان به مقصد نجف اشرف انجام شد.

بازگشت ۸۶۱ زائر اربعین به فرودگاه زنجان

مدیر فرودگاه‌ شهدای زنجان از بازگشت۸۶۱ زائر اربعین حسینی طی ۸ پرواز رفت و برگشت به فرودگاه زنجان خبر داد.

برقراری ۱۵۲ پرواز فوق‌العاده در فرودگاه کرمانشاه طی ایام اربعین امسال

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برقراری ۱۵۲ پرواز فوق‌العاده در اربعین امسال خبر داد و گفت: ۲۴پرواز مستقیم به نجف اشرف و اعزام یک‌هزار و ۱۱۴ زائر توسط ۲۴پرواز به مشهد مقدس و تهران صورت گرفته است.

پایان عملیات اربعین در فرودگاه مهرآباد

قائم مقام مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعلام پایان عملیات اربعین در فرودگاه مهرآباد گفت: از ۲۷مرداد تا ۲۲شهریور سال‌جاری تعداد ۱۶۱ پرواز مستقیم در مسیر مهرآباد- نجف - مهرآباد انجام شد که طی آن ۳۰ هزار و ۳۶۳ زائر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جابه‌جا شدند.

برقراری ۳۰۴ سورتی پرواز در فرودگاه ایلام طی ۲۳ روز

افزایش ۱۰۰درصدی پروازها نسبت به مدت مشابه ماه قبل

سرپرست فرودگاه شهدای ایلام گفت: ۳۰۴ سورتی پرواز (نشست و برخاست) طی ۲۳ روز حضور زائران اربعین در مرز مهران در فرودگاه شهدای ایلام برقرار شد.

برقراری بیش از ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت تبریز_مشهد در ایام پایانی ماه صفر

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ایام پایانی ماه صفر ، بیش از ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت در مسیر مشهد از فرودگاه تبریز انجام برقرار می‌شود.

پذیرایی از ۷۲ هزار زائر و مستقبل در موکب اربعین فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از پذیرایی از ۷۲ هزار زائر و مستقبل در موکب اربعین فرودگاه مشهد طی ایام ۲۷ مرداد تا ۱۴ شهریور ماه امسال خبر داد.

بازگشت آخرین زائران اربعین حسینی به فرودگاه لامرد

مدیر فرودگاه‌ شهدای لامرد از بازگشت آخرین گروه زائران اربعین حسینی به فرودگاه لامرد خبر داد و گفت: صبح امروز ۱۵۰ زائر توسط هواپیمایی کیش ایر به فرودگاه لامرد منتقل شدند.

فرودگاه‌های اصفهان، تبریز و مهرآباد برترین ها در پایش کیفیت خدمات

فرودگاه‌های اصفهان، تبریز و مهرآباد را به‌عنوان ۳ فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی از سوی دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مرداد ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی شدند.

پایان عملیات پروازهای اربعین حسینی

سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پایان عملیات پروازهای اربعین حسینی گفت: در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در مجموع ۴۱۹ هزار و ۵۱۳ زائر اربعین حسینی با ۳هزار و ۲۶۱پرواز جابه جا شدند.

جابه‌جایی بیش از ۳۵۸ هزار زائر اربعین با ۲هزار و ۷۷۰ پرواز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از  جابه‌جایی بیش از ۳۵۸ هزار زائر اربعین حسینی از ابتدای عملیات پروازهای اربعین تا ۱۷ شهریورماه خبر داد.

برقراری پروازهای استانی «هما» به عتبات عالیات در اربعین ۱۴۰۲

در راستای پاسخگویی به تقاضای هموطنان و خدمت‌رسانی به زائران و با توجه به صدور مجوز و با پیگیری‌های مدیرعامل «هما» پروازهای استانی به مقاصد لرستان، گیلان، فارس، اصفهان، زنجان و استان سمنان از دو فرودگاه شهرهای سمنان و شاهرود برای تسهیل سفر، به نجف اشرف برنامه ریزی شد.