شناسهٔ خبر: 145183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ۳۰ هزار زائر اربعین با ناوگان جاده‌ای لرستان

جابجایی زائرین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از جابه‌جایی حدود ۳۰ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان جاده‌ای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان، با اشاره به بازگشت زائران اربعین دراستان، اظهارکرد: ۱۰ هزار و ۵۹۶ زائر اربعین از مبدأ مهران به مقصد این استان در ۲۷ مرداد تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ جابه‌جا شده‌ است.

وی با بیان اینکه ۷۸۲ سفر از مبدأ لرستان برای جابه‌جایی زائران اربعین به مقصد مهران انجام شده‌ است، افزود: تعداد ۲۷۴ سفر با ناوگان اتوبوس‌رانی، ۴۸۵ سفر با ناوگان مینی‌بوس‌رانی و ۲۳ سفر از طریق خودروهای سواری کرایه در این استان انجام شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به افزایش جابه‌جایی زائران اربعین در این استان عنوان کرد: جابه‌جایی زائران اربعین از مبدأ لرستان به مهران نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته‌ است.

وی بیان کرد: جابه‌جایی زائران اربعین لرستان با اتوبوس ۳۹ درصد  افزایش، جابه‌جایی مسافران با مینی‌بوس ۴۶ درصد افزایش و جابه‌جایی مسافران با سواری کرایه ۴۶ درصد کاهش داشته‌ است.

وی با اشاره به آمار جابه‌جایی زائران اربعین لرستان در سال گذشته بیان کرد: ۱۳ هزار و ۵۳۴ زائر اربعین از مبدأ این استان به مرز مهران در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ جابه‌جا شده‌ است.

شیروانی با اشاره به تعداد ۶۶۱ سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی لرستان برای جابه‌جایی زائران اربعین از مرز این استان به مهران در سال گذشته گفت: تعداد ۲۰۳ سفر با ناوگان اتوبوس‌رانی، تعداد ۳۹۵ سفر با ناوگان مینی‌بوس‌رانی و تعداد ۶۳ سفر از طریق خودروهای سواری کرایه در لرستان انجام شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان ابراز کرد: ۱۰ هزار و ۸۶۳ زائر اربعین از مبدأ این استان به مهران با ناوگان اتوبوس‌رانی، ۸۱۲۹ مسافر با ناوگان مینی‌بوس‌رانی و ۸۹ مسافر با خودروهای سورای کرایه در طرح اربعین ۱۴۰۲ در این استان جابه‌جا شده‌ است.

شیروانی اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۸۱ زائر اربعین لرستان از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای این استان در طرح اربعین ۱۴۰۲ از مبدأ لرستان به مهران جابه‌جا شده‌ است.