شناسهٔ خبر: 145202 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده باران در مازندران، گلستان و خراسان شمالی

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده باران در مازندران، گلستان و خراسان شمالی خبر داد و گفت: برای روز دوشنبه رگبار باران و کاهش دما در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آب و هوا و وضعیت جوی امروز شنبه ۲۵ شهریور ماه و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار پراکنده خواهیم داشت و از بعد از ظهر فردا برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطقی از شمال غرب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد که موجب کاهش دما هم می‌شود.

به گفته نقشینه، سه‌شنبه این شرایط در گیلان، مازندران و ارتفاعات غربی البرز تداوم دارد و چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: در پنج روز آینده وزش باد شدید در مناطقی از شرق و شمال شرق پیش‌بینی شده که در نواحی مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود و این شرایط امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب غرب انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی گفت: برای تهران هم پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد باشد و بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۰ درجه، فردا ۳۱ درجه و دوشنبه نیز ۲۹ درجه خواهد شد.

نقشینه یادآور شد: برای دوشنبه بعد از ظهر در تهران وزش باد افزایش می‌یابد و گاهی شدید خواهد شد.