شناسهٔ خبر: 145215 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی اعلام کرد؛

رشد ۱۵ درصدی پروازها و افزایش ۳۰ درصد مسافران هوایی مشهد در ایام پایانی ماه صفر

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: تعداد پروازها به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر در سال جاری ۱۵ درصد و تعداد مسافران هوایی ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از رکوردشکنی پروازهای مشهد خبر داد و گفت: تعداد سفرهای هوایی و زائران جابه‌جا شده در فرودگاه مشهد طی روزهای پایانی ماه صفر به منظور زیارت حرم رضوی، با افزایش در تعداد پروازها و مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: تعداد پروازها در این ایام نسبت به مدت مشابه (پایان ماه صفر سال گذشته) ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این ایام تعداد مسافرانی که توسط ناوگان هوایی به مشهد مقدس سفر کرده اند ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

امانی بنی اظهار کرد: از سوی دیگر برای امروز شنبه ۲۵ شهریورماه ۲۰۰ پرواز به منظور تسهیل تردد مسافران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تعداد مسافرانی که امروز توسط ناوگان هوایی در مشهد جابه‌جا خواهند شد، ۳۱ هزار مسافر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: زائران علی بن موسی الرضا(ع) توجه داشته باشند که بلیت پروازهای فوق‌العاده به مقصد مشهد مقدس نیز از طریق سایت‌های رسمی و با نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: فرودگاه مشهد در دهه آخر صفر امسال ضمن برپایی ۳ موکب با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اعم از سرود، تئاتر خیابانی، دمام‌زنی و غیره به استقبال از زائران رضوی رفت.

امانی بنی تصریح کرد: با توسعه تسهیلات و امکاناتی چون پارکینگ خودروها، تجهیز نمازخانه‌ها و زیباسازی محیطی در پی ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی در خور شأن زائران دهه اخر صفر هستیم.