شناسهٔ خبر: 145217 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد؛

ورود بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر به خراسان رضوی از طریق ناوگان جاده‌ای

مهندس شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از ورود بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر با بیش از ۶۴۰ هزار سفر زمینی به استان خراسان رضوی در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل ونقل خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارائه آمارهای تردد زائران حرم رضوی در این استان به مناسبت ایام پایانی ماه صفر پرداخت و گفت: در این ایام مجموعا ۳ میلیون و ۳۵ هزار و ۱۸۴ مسافر از طرق مختلف وارد استان خراسان رضوی شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲۴۲ هزار و ۹۴۶ نفر با ۱۴ هزار و ۸۲۱ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای عازم استان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل خراسان رضوی ادامه داد: ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۱۲ مسافر نیز طی ۶۲۶ هزار و ۸۷۸ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل شخصی جاده‌ای به استان خراسان رضوی سفر کردند.

شهامت اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جهت تسهیل تردد زائران یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال استان و یک‌هزار و ۶۶۰ دستگاه نیز با کمک سایر استان‌ها برای خدمت به زائران فراهم کرده است.

به گفته شهامت سهم حمل‌ونقل جاده‌ای از کل سفرهای انجام شده به استان خراسان رضوی در این ایام بیش از ۹۰ درصد بوده است.

رشد ۱۴ درصدی مسافران ورودی به خراسان رضوی از اربعین حسینی تا کنون

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی تاکید کرد: مجموع تعداد مسافران ورودی به استان از اربعین حسینی تا کنون با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است.

شهامت افزود: تعداد مسافران خروجی در همین ایام نیز نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

بهسازی و ایمن سازی ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خراسان رضوی

وی در ادامه از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی جهت بهسازی و ایمن سازی ۱۲۰۰ کیلومتر راه استان به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: لکه‌گیری و روکش آسفالت گرم و حفاظتی به طول ۸۶۲ کیلومتر از راه‌های استان و خط کشی ۳ هزار کیلومتر راه از جمله اقداماتی است که در سال جاری انجام شده است.

اصلاح ۱۱۵ نقطه پرحادثه

وی در ادامه از اصلاح ۱۱۵ نقطه پرحادثه در راه‌های استان خبر داد و گفت: ۵۰۰ کیلومتر روشنایی طولی و ۵۰ نقطه روشنایی نقطه‌ای از دیگر اقداماتی است که در راستای ارتقای ایمنی و بهبود کیفیت راه‌های استان خراسان رضوی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: ۲۵ ابنیه فنی پل کوچک و ۱۶ عدد ابنیه فنی پل بزرگ نیز در از ابتدای سال جاری تا کنون تعمیر شده است.