شناسهٔ خبر: 145239 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

تشدید بارش‌ها در استان‌های شمالی کشور/احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای

باران/سیل سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها از امروز که منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز سه‌شنبه موجب بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ۴ استان کشور می‌شود.

این سامانه روز یکشنبه در شمال گیلان، روز دوشنبه در شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و شرق مازندران و روز سه‌شنبه در گیلان و غرب مازندران فعالیت دارد.

سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله مخاطراتی است که برای این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.