شناسهٔ خبر: 145244 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد و خیزش گردوخاک در ۵ روز آینده

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد در جنوب غرب کشور و در ۵ روز آینده در شرق کشور گاهی سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد و دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آب و هوا و وضعیت جوی امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه پرداخت و گفت: امروز برای شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، مازندران و گیلان افزایش ابر بارش باران گاهی رعد و برق وزش باد پیش‌بینی شده است.

نقشینه افزود: بعد از ظهر امروز رشد ابر و رگبار پراکنده در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: فردا دوشنبه با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر برای مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه باکاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه سه‌شنبه گستره بارش‌ها در شرق اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود.

وی اظهار کرد: چهارشنبه در این مناطق بارش ها خفیف و پراکنده است و در نوار غربی کشور جو همراه با افزایش نسبی دما آرام خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و در نوار شرقی کشور سبب کاهش نسبی دما و خیزش گرد و خاک می‌شود. همچنین پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: امروز وزش باد در جنوب غرب کشور و در ۵ روز آینده در شرق کشور گاهی سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

نقشینه یادآور شد: امروز خلیج فارس و فردا و پس‌فردا دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی شده که برای دریای خزر هشدار نارنجی نیز صادر شده است. بیشینه دمای تهران امروز ۳۰ درجه و فردا ۲۹ درجه می‌شود، کمینه دما نیز در ایستگاه مهرآباد ۲۱درجه گزارش شده است.