شناسهٔ خبر: 145252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی  

پایانه مرزی بازرگان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر تردد در پایانه های مرزی استان در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جابر اکبرپور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان طی پنج ماه نخست از سال جاری خبر داد و افزود: عبور و مرور مسافر در مرزهای پنجگانه استان افزایش کم سابقه داشته که تردد نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از پنج مرز استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت) ما حصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به مرزهای استان آذربایجان غربی است. 

 اکبرپور خاطر نشان کرد: بیشترین تردد مسافری در مرزهای استان همچنان مربوط به مرز رازی است که با تردد بیش از ۵۱۲ هزار نفر، جایگاه پرد ترددترین مرز استان را به خود اختصاص داده است و مرزهای بازرگان با ۴۱۵ هزار تردد و تمرچین با ۲۷۵ هزار تردد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند. 

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش مسافر از پایانه‌های مرزی استان، ۲۴ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین بوده که ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، تعداد ترددها نیز بیشتر شده است.