شناسهٔ خبر: 145253 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

استقرار ۱۷۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای بازگشت مسافران از مشهد

امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام جابه‌جایی ۱۹۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مشهد به سایر شهرها از استقرار یکهزار و ۷۵۰ دستگاه ناوگان برای بازگشت مسافران از مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: از ابتدای طرح جابه‌جایی زائران حرم رضوی تا روز گذشته نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر توسط ۱۲ هزار سرویس جاده‌ای از مشهدالرضا به مقاصد خود جابه جا شدند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از ساعت صفر بامداد روز شنبه ۲۵ شهریور تا بعد از ظهر، یکهزار و ۷۵۰ دستگاه سرویس به جابه‌جایی مسافران اقدام کرد که ۵۰ درصد آنها اتوبوس و مابقی نیز ون، میدل باس، مینی‌بوس و ناوگان سواری عمومی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود تا ظهر روز یکشنبه اوج خروج زائران از مشهد انجام شود. بنابراین در حدود یکهزار و ۷۵۰ دستگاه ناوگان در مشهد مستقر شده است تا بازگشت زائران با سهولت انجام شود. 

امانی تصریح کرد: مردم قبل از حضور در پایانه از طریق سامانه‌های پیش فروش بلیت، اقدامات لازم جهت خرید بلیت را انجام دهند.

وی افزود: تا کنون بلیت ۲هزار سرویس حمل و نقل جاده‌ای به فروش رسیده و زائرانی که به پایانه مراجعه می‌کنند عموما از قبل بلیت خود را زرو کرده‌اند و تعدادی نیز زائرانی هستند که بلیت ندارند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امانی از زائرانی که با خودرو شخصی به مشهد سفر کرده‌اند خواست تا بدون هیچ عجله و شتابی به مقصد بازگردند و پیش از حرکت اطلاعات ترافیکی را از طریق سایت جامع ۱۴۱ سازمان راهداری دریافت کنند.