شناسهٔ خبر: 145279 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

رشد ۵۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی

بندر انزلی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه صادرات سیمان از بنادر گیلان آغاز خواهد شد، گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی ۵۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشست بررسی موضوعات حوزه بندری بنادر استان گیلان با حضور عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، توضیح داد: از سال گذشته تاکنون شاهد رونق اقتصادی در مجتمع بندری انزلی هستیم. در همین خصوص از ابتدای سال تا بیست و یکم شهریور ماه ۹۷۱ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۶ درصدی داشته است.

یونسی با بیان اینکه روند تکمیل فاز اول بندر تفریحی گردشگری چمخاله پیشرفت خوبی داشته و پیمانکار وعده بهره‌برداری آن در دهه مبارک فجر را داده است، تصریح کرد: فاز دوم مهم‌تر از فاز نخست است و آن هم انتخاب سرمایه‌گذاری مناسب برای این بندر است که با توجه به همت استانی که برای به ثمر رسیدن این پروژه وجود دارد، امیدواریم شاهد نتایج تاثیرگذار و ماندگار در منطقه باشیم.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای تعامل شهر و بندر، عنوان کرد: لایروبی حاشیه بلوار تاریخی و مرمت و بازسازی اسکله گرد شهرستان بندرانزلی، آغاز لایروبی تالاب بین‌المللی انزلی و تعریض خیابان بایندر منتهی به مجتمع بندری از جمله اقدامات اداره کل در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد صادرات از بنادر استان، گفت: رایزنی های بسیار به منظور صادرات سیمان صورت گرفت که در نهایت منجر شد که اولین محموله صادراتی سیمان در ابتدای هفته وارد مجتمع بندری انزلی شود و تنوع کالاهای صادراتی نیز در این بندر افزایش یابد.