شناسهٔ خبر: 145334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات بانکی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل

انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات بانکی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از انعقاد و پرداخت تسهیلات بانکی۲۰ هزار و ۱۶۹ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خودمالکی از سوی بانک‌های عامل استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تشریح سهمیه بانک‌های عامل استان برای پرداخت تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: با پرداخت به موقع بانک‌های عامل نسبت به ارائه تسهیلات مربوط به بافت فرسوده، خودمالکی و طرح‌ نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت این واحدها در زمان مقرر تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت طرح قابل پرداخت است، گفت: تاکنون از بابت طرح‌های مربوط به بافت فرسوده استان یک‌هزار و ۹۲۵ مورد قرارداد پرداخت تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: سقف تسهیلات برای احداث هر واحد مسکونی برابر مصوبه شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار مبلغ ۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال با ۱۸درصد سود بانکی محاسبه می‌شود.

حیدری اظهار کرد: از بابت واحدهای خودمالکی ۵ هزار و ۹۶۲ مورد انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات در بانک‌های عامل استان به ثبت رسیده است.

وی درخصوص انعقاد قرارداد و پرداخت به طرح نهضت ملی مسکن با بانک‌های عامل استان گفت: از ۱۷ هزار و ۹۸۰ واحد مسکن ملی در دست ساخت شهر اردبیل ۱۲ هزار و ۲۸۲ مورد قرارداد و پرداخت تسهیلات با بانک‌های عامل استان امضا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس توافق انجام شده بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای احداث واحدهای مسکن ملی آماده شده و بر همین اساس استان اردبیل در بحث تأمین زمین و احداث واحدهای مسکن در سطح ملی، رتبه و جایگاه اول را به دست آورده است.

دبیر شورای مسکن استان افزود: زمین مورد نیاز شهرک شهید سلیمانی و شهرک شهید خراسانی برای ساخت مسکن تأمین شده و قرار است ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در شهرک سلیمانی و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرک شهید خراسانی احداث شود.

وی گفت: در تازه‌ترین رویداد از این برنامه محوری در استان، عملیات اجرای فونداسیون بیش از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان اجرا شده است که ۳ هزار و ۸۰۰ مورد از این واحدها مربوط به شهرک شهید سلیمانی اردبیل بوده و تا آخر مهرماه این میزان به ۱۰ هزار واحد خواهد رسید.