شناسهٔ خبر: 145342 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در استان‌های نیمه شمالی کشور/وزش باد و کاهش دید در مرکز، شرق و شمال‌شرق

گردوخاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران در استان‌های نیمه‌شمالی کشور از وزش باد و کاهش دید در محورهای مواصلاتی مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. برای فردا، بارش‌ها در سواحل دریای‌ خزر ادامه دارد و پنجشنبه و جمعه بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار و آرام دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید برای چند روز آینده در شرق و شمال‌شرق کشور خبر داد و به دلیل کاهش کیفیت هوا و دید به کاربران جاده‌ای توصیه کرد تا هنگام تردد احتیاط لازم را داشته باشند.

گودرزی توضیح داد: امروز و فردا بیشتر در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران و سمنان، وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. از چهارشنبه تا جمعه نیز در جنوب‌شرق کشور وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک مورد انتظار است.

به گفته وی، دریای خزر، امروز و فردا مواج است. تهران نیز وزش باد دارد که در بخش‌های جنوبی و غربی کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پایتخت به ۳۱ درجه بالای صفر می‌رسد و هوای تهران در روزهای آتی خنک می‌شود.