شناسهٔ خبر: 145364 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۸ درصدی جابه‌جایی زائران اربعین در راه‌آهن زاگرس

قطار مسافری مدیرکل راه‌آهن زاگرس از افزایش ۱۸ درصدی جابه‌جایی زائران اربعین در راه‌آهن زاگرس گفت: از یکم تا بیستم شهریورماه امسال و مصادف با ایام اربعین، ۶۵ هزار مسافر برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، در راه‌آهن زاگرس جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه‌آهن زاگرس گفت: با توجه به نزدیکی ایستگاه راه‌آهن اندیمشک و همچنین دسترسی آسان به مرزهای مهران و چذابه اداره کل راه‌آهن زاگرس پذیرای تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی بود.

وی افزود: از یکم تا بیستم شهریورماه امسال و مصادف با ایام اربعین، ۶۵ هزار مسافر برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات در کشور عراق در راه‌آهن زاگرس جابه‌جا شدند.

زیودار ادامه داد: با توجه به اینکه پارسال در این بازه زمانی ۵۵ هزار زائر اربعین در این پایانه ریلی جابه‌جا شده‌اند مقایسه آمارها نشان‌دهنده رشد ۱۸ درصدی تعداد زائران در اربعین حسینی امسال است.

مدیرکل راه‌آهن زاگرس افزود: در این ایام به‌منظور خدمات‌رسانی به زوار و پذیرایی از آنها مواکب شهدای راه‌آهن زاگرس در ایستگاه‌های دوکوهه و اندیمشک برپا شده بود.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن زاگرس، این مقام مسئول راه‌اندازی ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در ضلع جنوبی ایستگاه اندیمشک برای زائران اربعین حسینی را از دیگر کارهای انجام شده برشمرد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده برای اسکان زائران در محل‌های پیش‌بینی شده مشکلی در این زمینه ایجاد نشد.