شناسهٔ خبر: 145366 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اعزام بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ زائر اربعین از طریق ناوگان ریلی کرمان

قطار اربعین بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ نفر زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان ریلی از کرمان به خرمشهر و شلمچه اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن کرمان، با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۷هزار و ۸۰۰نفر زائر در ایام اربعین حسینی از طریق ناوگان ریلی از کرمان به خرمشهر و شلمچه اعزام شدند و در این راستا یک رام قطار فوق‌العاده ویژه اربعین حسینی (علیه السلام) برای انتقال زائران استان کرمان تا خرمشهر و بالعکس در نظر گرفته شد بود که مورد استقبال مردم استان نیز قرار گرفت.

شایان ذکر است بدرقه نخستین قطار ویژه اربعین استان کرمان با حضور  معاون عمرانی استاندار و دیگر مسئولین استان همراه با مراسم مداحی، دمامه زنی، پذیرایی از زائران، برپایی موکب و توزیع غذا همراه بود.

در بازه زمانی ۱۵ روز ابتدای شهریور نیز علاوه بر این قطار از ظرفیت قطارهای برگشتی و عادی مسیر کرمان به تهران برای زائرین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) پیش‌بینی شده بود.

همچنین در همین راستا، قطار زائرین پاکستانی که از زاهدان به کرمان اعزام شده بود با مهمان‌نوازی ویژه‌ای در ایستگاه مسافری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان مورد استقبال قرار گرفتند و با هماهنگی مسئولین ارشد استان برای اعزام غیر مستقیم به مرز شلمچه برنامه‌ریزی شد.