شناسهٔ خبر: 145374 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ۵ ماه ابتدای امسال ثبت شد؛

رشد ۱۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان

بندر آبادان مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از رشد ۱۷۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر سه‌گانه آبادان در پنج ماه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، کامبیز مالکی‌زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در خصوص آخرین ارقام مربوط به تخلیه و بارگیری بنادر آبادان، اظهار کرد: بر اساس گزارش سامانه آمار سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر سه گانه آبادان در مدت پنج ماه سال جاری رشد ۱۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشته است.

مالکی‌زاده افزود: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه سال جاری  ۳۰ هزار و ۱۶۷ تن  کالای غیر نفتی در بنادر سه گانه آبادان تخلیه و بارگیری شده که این فعالیت، رشد ۱۶۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری را به دنبال داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه صادرات و واردات در بندر آبادان با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله کویت و امارات انجام گرفته است، گفت: در پنج ماه گذشته سال ۱۴۰۲، مصالح ساختمانی، کالاهای تجاری ،علوفه دام، لوازم یدکی، آبزیان و مواد غذایی از جمله کالاهای تخلیه و بارگیری شده در بنادر آبادان بود.