شناسهٔ خبر: 14539 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی تشکل ایمنی و راه در ۲۰ هزار مدرسه کشور

هفته ایمنی همدان معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: به منظور توجه به ایمنی کودکان در حریم راه‌ها، تشکل ایمنی و راه (طرح یاران مدرسه) در ۲۰ هزار مدرسه کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ایرنا، اردشیر دهقان در کمیته پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: با توجه به اینکه امسال سال ایمنی کودکان و دانش آموزان نامگذاری شده، وزارت آموزش و پرورش چند اقدام اساسی در این زمینه انجام داده است.

وی تصریح کرد: ساخت شهرک های ترافیک با کمک راهور در ۱۸۵ اردوگاه، راه اندازی تشکل ایمنی و راه و برگزاری کارگاه های مهارت اجتماعی از جمله این اقدامات هستند.

دهقان ادامه داد: همچنین محتوای آموزشی در سطوح مختلف دانش آموزی دیده شده و سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر در کارگاه های مهارت اجتماعی شرکت کردند و امسال قرار است ۷۰۰ هزار نفر در این کارگاه آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دو درصد کشته شدگان را در تصادفات رانندگی در کشور براساس آمار سازمان جهانی بهداشت کودکان تشکیل می دهند، گفت: ۳۸ درصد کودکان کشته شده در تصادفات رانندگی، عابر پیاده هستند.

معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی کشور، قوانین سخت گیرانه، اجرای دقیق قانون و تمهیدات ایمنی را به عنوان مهمترین عوامل در کاهش مرگ و میر کودکان عنوان کرد و افزود: باید با اقدامات جدی، جلوی مرگ کودکان را گرفت زیرا این کودکان می توانند در آینده یک مدیر بالقوه باشند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد کودکانی که در تصادفات کشته می شود در کشورهای کمتر توسعه یافته با سرانه کم و فقیر هستند و متاسفانه ایران در زمره همین ۹۵ درصد قرار دارد.

دهقان گفت: همچنین براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، جمعیت ایران یک درصد جمعیت کل جهان را دارد و یک درصد فوتی های جهان نیز مربوط به ایران است.

کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه امروز(سه شنبه) در محل این معاونت با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما