شناسهٔ خبر: 145424 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

افزایش ذرات گرد و غبار در هوای ۵ استان کشور

آلودگی هوای تهران گردو خاک گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران گفت: در مقابل، در جنوب تهران، سمنان، اصفهان، مرکزی و قم میزان ذرات و گرد و خاک به گونه ای است که استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوایی امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه پرداخت و گفت: کماکان بارش‌ها در شمال کشور ادامه دارد.

وی افزود: اوج شرایط ناپایداری و رگبار و رعد ورق را امروز در استان‌های گیلان و مازندران خواهیم داشت.

اصغری ادامه داد: هم در مسیر و هم در مقصد شهرهای شمالی بارش‌های سنگینی رخ می‌دهد و مسافران در مناطق کوهستانی باید توجه داشته باشند که ساعات پیش از ظهر برسند تا ناپایداری ها به حداقل ممکن برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: دریای خزر مواج خواهد بود و ارتفاع موج قابل توجه است و شرایط برای شنا اصلا مناسب نیست.

اصغری خاطرنشان کرد: امروز کاهش دما رخ می‌دهد و از فردا روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش‌های جنوبی کشور مثل جنوب کرمان، غرب و شرق هرمزگان و جنوب فارس  منتظر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق هستیم.

به گفته اصغری آب‌های دریای خلیج فارس نیز متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: در شرق کشور وزش باد و گرد و خاک متصور است.

وی در خاتمه بیان کرد: در جنوب تهران، سمنان، اصفهان، مرکزی و قم میزان ذرات و گرد و خاک به گونه ای است که استفاده از ماسک توصیه می‌شود.