شناسهٔ خبر: 145434 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ۵ ماه ابتدای امسال ثبت شد؛

رشد ۲۱ درصدی پهلوگیری شناورهای تناژ بالا در بندر شهید باهنر

بندر شهید باهنر مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از سرعت گرفتن روند پهلوگیری شناورهای تناژ بالا در بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۳۲ فروند شناور بالای هزار تن در این بندر پهلو گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با توجه به افزایش پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در سال جاری و نیز سرعت بخشی در نُرم تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر، امکان ۲ برابر شدن این رویه با دارا بودن ظرفیت‌های ویژه این بندر وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۳۲ فروند شناور بالای هزار تن در این بندر پهلو گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: ظرفیت بندر شهید باهنر و نیز زیرساخت‌های لجستیکی مناسب، این بندر را به نقطه عطف مناسب و اصلی صادرات و واردات انواع کالاهای فله، یخچالی و سایر کالاها تبدیل کرده است.

محمدحسینی تختی از امکان ۲ برابر شدن پهلوگیری شناورهای با آبخور ۱۱.۵ متر در این بندر خبرداد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون روند تخلیه و بارگیری شناورهای تناژ بالای حامل کالای فله رو به افزایش بوده که این میزان متناسب با درخواست‌های صاحبان کالا افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، بندر شهید باهنر به عنوان سومین بندر صادراتی در کشور و نیز پنج بندر زیرمجموعه در شرق هرمزگان از قابلیت‌های خاص در عرصه تجاری و مسافری بین‌المللی برخوردار است. موقعیت ممتـاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج‌فارس، اتصال به شبکه راه‌های بین‌المللی، آبخور مناسب ۱۱.۵ متر برای پهلوگیری کشتی‌های تناژ بالا از دیگر مزیت‌های این بندر راهبردی در منطقه به شمار می‌رود.