شناسهٔ خبر: 145442 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد؛

رشد ۱۴۰ درصدی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۳۲ شهر

آیینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از رشد نوسازی بافت‌های فرسوده ۱۳۲ شهر به میزان ۱۴۰ درصد خبر داد و گفت: در سه ماهه اول پارسال، پروانه نوسازی ۱۱ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده صادر شد و امسال این رقم به ۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: ۳۷۴ شهرداری کشور، اطلاعات نوسازی بافت فرسوده را در سامانه شرکت بازآفرینی شهری وارد می‌کنند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: در بهار ۱۴۰۲، نسبت به بهار ۱۴۰۱، نوسازی بافت فرسوده در ۱۳۲ شهر افزایش نشان می‌دهد که در این ۱۳۲ شهر، رشد نوسازی بافت فرسوده، در مجموع ۱۴۰ درصد است.

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در برخی شهرها آمار کاهشی است و در برخی شهرها آمار با سال قبل تفاوتی ندارد.

آئینی با اشاره به اینکه بسته تشویقی سوم نوسازی بافت فرسوده از اسفندماه سال گذشته اجرایی شده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد هر جا مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده اجرایی شده، استقبال مردم از نوسازی بیشتر شده است.

وی گفت: در مجموع در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه اول پارسال، نوسازی بافت فرسوده ۴۴ درصد بیشتر شده است.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سه ماهه اول پارسال، پروانه نوسازی ۱۱ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده صادر شد و امسال این رقم به ۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.