شناسهٔ خبر: 145444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر اعلام کرد؛

تسطیح و تیغ زنی هزار و۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان نیر

احداث راه روستایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر گفت: هزار و۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان نیر در ۵ ماهه گذشته تسطیح و تیغ زنی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی از اردبیل، مهدی نجفقلیزاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نیر در بازدید از محور نیر- سراب با بیان اینکه در مدت یادشده ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع از راه‌های شنی این شهرستان ریگلاژ و تسطیح  شده گفت: در این مدت ۷ کیلومتر از افتادگی شانه در راه اصلی  نیر- سراب و راه‌های روستایی اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه گذشته ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر توسط راهداران خط کشی شده افزود: در این مدت راهداران ۵۰ کیلومتر از حاشیه ورفوژ میانی در طول مسیر را پاکسازی کرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در مدت یادشده شن ریزی ۶ هزار مترمکعب از راه‌های شنی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: با استفاده از هزار و ۲۰۰ تن آسفالت گرم  و اجرای ۴۵۰ مترمربع آسفالت رگلاژی محورهای مواصلاتی شهرستان نیر لکه‌گیری شده است.

نجفقلیزاده نصب ۴۰ عدد استوانه ایمنی جهت آشکارسازی، نصب ۱۸ متر سرعتگیر پلاستیکی، جاگذاری ۳۰ مورد بشکه‌های زرد پلاستیکی در محله‌های حادثه خیز در جهت کاهش تصادفات، رنگ آمیزی ۴۴مورد از سرعتگیرهای آسفالته و مجازی، رنگ آمیزی ۲۰۰۰ عدد پایه تابلوها، تعمیر مرمت ۱۴۰ عدد گاردریل، شست‌وشوی  ۳۰۰۰ عدد علایم و انجام ۱۱۰۰ متر مکعب ریزش برداری در محدوده رانش را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۵۵ مورداز حریم راه آزادسازی شده، برابر مقررات ۸۰ مورد مجوز  ساخت‌وساز صدور و ۳ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز نیز جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در ۵ ماهه گذشته از انجام بیش از ۴۷ کیلومتر عملیات  ساخت، زیرسازی، بهسازی، لکه‌گیری و آسفالت در راه‌های روستایی شهرستان نیر خبر داد و افزود: از این میزان عملیات ۲۰ کیلومتر از آسفالت راه‌های روستایی خانم بالاکندی، تاج بی‌وک، خواجه اییم، آقچای علیا، آغچه کهل، قورتولمیش به اتمام رسیده، ۵ کیلومتر از عملیات زیرسازی راه‌های روستایی مولان اتمام و ۲۰ کیلومتر از راه روستایی داشبلاغ نیز آماده اجرا است.

نجفقلیزاده افزود: در این مدت آسفالت مسیر بزرگراهی و محور نیر به سراب با حجم عملیات ۵۰۰۰۰ مترمربع لکه‌گیری شده و ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت نیز توسط پیمانکار در حال اجرا است.

وی در ۵ ماهه گذشته به نگهداری مستمر ۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی این شهرستان توسط راهداران اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۳۰۰ عدد تابلوهای انتظامی، اخطاری و جان پناه  و ۷۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در راه‌های این شهرستان نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیر اظهار کرد: راهداری شهرستان نیر مسئولیت نگهداری از۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی را بر عهده‌ دارد.