شناسهٔ خبر: 145481 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران خبر داد:

مشارکت در انجام مطالعات راهبردی برای احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن رباط‌کریم

قالیباف مدیرکل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران از مشارکت در انجام مطالعات راهبردی برای احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن رباط کریم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، احمد نوعی قالیباف مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت:شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به منظور  اهداف دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در افزایش کیفت پروژه‌های عمرانی و با هدف ارتقاء کیفی پروژه‌های نهضت ملی مسکن ، با حضور در پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن رباط کریم نقش آفرینی تاثیرگذاری در احداث مسکن با کیفیت در استان تهران دارد.

مدیرکل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران ادامه داد: این پروژه‌ یکی پروژه‌های مهم دولت در ساخت مسکن با کیفیت برای هموطنان است که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ۲۱ انبوه ساز برای ارائه خدمات منحصربفرد فنی و مهندسی  و انجام مطالعات پیش از احداث با راهبری اداره کل راه و شهرسازی استان قرارداد منعقد کرده است.

قالیباف با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۸ دستگاه حفاری در این منطقه مشغول به حفر گمانه است، افزود: برنامه‌ریزی شده است در این منطقه بیش از ۱۵۴ گمانه ۳۰ و ۲۰ متری به صورت دورانی و کرینگ و حفر گمانه دستی برای بررسی لایه‌های مختلف خاک حفاری شود.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با بیان اینکه حفر این حجم از گمانه در یک پروژه در استان تهران بی نظیر است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این پروژه بیش از ۴ هزار متر حفاری صورت گیرد که در نوع خود در استان تهران یک رکورد در ارائه خدمات فنی و مهندسی صحرایی است.  ۱۵۴ گمانه ۳۰ متری و ۲۰ متری به صورت دورانی و کرینگ، مجموعه حفاری ماشینی در حدود ۴ هزار متر خواهد بود که در استان تهران این حجم حفاری در زمان محدود بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با استقرار چند کارگاه در سایت نهضت ملی مسکن در رباط کریم، مطالعات ژئوتکنیک را آغاز کرده و به طور پیوسته با دقت و سرعت بالا و منطبق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی گزارش‌ها و نتایج آزمایش را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد.

قالیباف گفت: در این پروژه پارامترهای مهندسی خاک به صورت ممتد از همه لایه‌های خاک نمونه‌برداری می‌شود و این نمونه‌ها جهت انجام آزمایشات SPT  ، تعیین رطوبت، برش کوچک، برش بزرگ، آزمایش تحکیم، آزمایش‌های سه محوری، آزمایش‌های شیمیایی نمونه‌گیری می‌شود.