شناسهٔ خبر: 145489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک گلستان شد

گلستان دوازدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و هشتمین جلسه شورای ترافیک گلستان بصورت مشترک با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری و اعضای کمیسیون و شورا در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهمترین دستور کار این جلسه، تحلیل تصادفات برون شهری دو سال اخیر و ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ بوده که با گزارش مبسوطی از اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همراه بود. 

همچنین سایر دستگاههای عضو کمیسیون بویژه پلیس راه، هلال احمر و اورژانس هم به گزارشی اجمالی از اقدامات  و برنامه‌های مداخله‌گری خود برای کاهش تصادفات جاده‌ای پرداختند. 

مصوباتی که در این جلسه به تصویب علی محمد زنگانه استاندار و رئیس کمیسیون و شورا رسید شامل نصب دوربین نظارت تصویری در ۳۱ نقطه از محورهای ارتباطی،   اقدام فرمانداران در پیست‌های موتورسواری برابر ظرفیت‌های موجود، آموزش و فرهنگ‌سازی مدارس بویژه مدارس حاشیه محورها به صورت متمرکز و ائتلافی، توسعه پایگاههای امداد و نجات بود. 

همچنین تکمیل پایگاههای اورژانس، استخراج شاخص‌های پوششی، اثربخش و شاخص نتیجه و نهایی و استفاده از ظرفیت داوطلبان هلال احمر، سلامت و شبکه بهداشت و جوان نیز از مصوبات دیگر این جلسه بود.