شناسهٔ خبر: 145494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

حدود ۱۵ میلیون تردد از اول تا ۲۶ شهریور در گلستان ثبت شد

گستان1 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: ۵۴ سامانه تردد شمار استان، از اول تا ۲۶ شهریورماه سال جاری ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۵۸ وسیله نقلیه از سراسر کشور را در استان ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی عصر سه شنبه در دوازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و هشتمین جلسه شورای ترافیک استان با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری و سایر اعضای کمیسیون و شورا در سالن اجتماعات اداره کل گفت: ۷۷ درصد پلاک این خودروها گلستانی بوده و بیشترین خودروهایی هم که بیش از دو روز  طی این ۲۵ روز در استان ماندگاری داشته‌اند از استان تهران بوده اند. 

وی، سهم کشوری استان را هم از این ترددها ۳۹ درصد اعلام کرد. 

مصدقی، میزان رشد ترددهای سه ماهه سال جاری را نیز ۱۷ درصد بیان کرد و گفت: یک درصد از این ترددها مربوط به ترددهای ورودی و  ۲ درصد ترددهای خروجی بودند. 

به گفته دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل گلستان، در ایام اربعین و ۲۸ صفر (از ۲۷ مرداد تا ۲۷ شهریورماه) حدود ۲۹ هزار زائر کربلای معلی با یک هزار و ۱۴۷ سفر و حدود ۱۵ هزار زائر با ۷۴۰ سفر زائر حرم رضوی استان داشتیم. 

جلسه مشترک کمیسیون ایمنی حمل و نقل و  شورای ترافیک استان با دستور کار مدیریت صحنه تصادف و بویژه تحلیل تصادفات برون شهری استان در دو سال اخیر و ۵ ماهه سال جاری ادامه یافت.