شناسهٔ خبر: 145513 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

رگبار باران در گیلان، مازندران، هرمزگان و آذربایجان‌غربی/وزش باد شدید و گرد و خاک در نوار شرقی کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران در گیلان، مازندران، هرمزگان و آذربایجان‌غربی از وزش باد شدید و گرد و خاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: بارش‌های رگباری امروز در گیلان، مناطق غربی مازندران، شمال آذربایجان‌غربی و ارتفاعات هرمزگان پیش‌بینی شده است. امروز همچنین در در نوار شرقی کشور وزش باد شدید سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود که همراه با گردوخاک است. در سایر نقاط کشور آسمان صاف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: با اشاره به عبور موج بارشی از نوار شمالی کشور طی فردا نیز بارندگی‌ها در آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ادامه دارد. جمعه، بارش‌ها به شمال‌غرب و دامنه های البرز محدود می‌شود.

رفیعی گفت: از امروز تا پایان هفته در شمال‌غرب و استان‌ها ساحلی خزر، دمای هوا بین ۴ تا ۵ درجه افزایش می‌یابد. طی ۵ روز آینده در شرق و شمال‌شرق در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد سبب گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته وی، برای تهران امروز وزش باد پیش‌بینی شده که در ساعت‌های بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش می‌یابد. بیشینه دمای امروز پایتخت امروز به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۱۹ درجه بالای صفر ثبت شد.

کارشناس سازمان هواشناسی، خنک‌ترین مرکز استان را شهرکرد با دمای ۶ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان را اهواز با دمای ۴۴ درجه بالای صفر گزارش کرد.