شناسهٔ خبر: 145519 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد؛

تجهیز مطلوب وزارت راه و شهرسازی برای اربعین امسال

تردد عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پشت سر گذشت اربعین حسینی و افزایش حجم تردد زائرین از مرزهای هوایی و زمینی، وزارت راه و شهرسازی در این خصوص عملکرد مناسبی داشته است.

یعقوب رضازاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تردد مسافران اربعین و ایام پایانی ماه صفر گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید مناسب است و ما در این دوره شاهد تحولات خوبی در زمینه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

نماینده مردم سلماس افزود: در حوزه انتخابیه خود عملکرد وزارت راه و شهرسازی را در خصوص بازسازی جاده‌های روستایی، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت جاده‌های اصلی، روکش آسفالت راه‌های روستایی بسیار موفق ارزیابی میکنم. همچنین در بخش سفرهای هوایی، کنترل نسبی قیمت‌های بلیت هوای مسافری انجام شد و هم اکنون شاهد بهبود نسبی سفرهای هوایی هستیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش ناوگان ریلی نیز عملکرد مناسب بود و شاهد تجهیز ناوگان ریلی هستیم و با این روند پیش‌بینی می‌شود که وضعیت نوسازی ناوگان نیز بهبود نسبی یابد.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان وزارت راه و شهرسازی به اتصال خطوط ریلی آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی شد و گفت: برای اتصال خطوط ریلی تهران به خراسان رضوی تمهیدات ویژه‌تری در نظر گرفته شود. این‌ها مسیرهایی هستند که باید وزارت راه و شهرسازی با توجه به حوادثی که سال‌های گذشته رخ داده برای بهبود کیفیت آن خطوط اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو،‌ رضازاده گفت: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای سفرهای اربعین مناسب عمل کرد، اما مشکلاتی در هنگام بازگشت زوار به ویژه در روزهای پایانی رخ داد که انتظار داریم تا این بخش از مشکلات برای سال‌های آتی حل شود.