شناسهٔ خبر: 145522 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در مرداد امسال ثبت شد؛

افزایش ۶ درصدی ترددهای بین استانی در بخش جاده‌ای

تردد رییس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ترددهای بین استانی کل وسایل نقلیه در مرداد ماه ۱۴۰۲ به میزان ۶۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۶۲۳ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های این سازمان گفت: بر اساس بررسی وضعیت تردد وسایل نقلیه با استفاده از اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل نظیر سامانه‌های تردد شمار بر خط، سامانه داده کاوی اطلاعات پلاک خوان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش و نسبت به تیر ماه ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رییس مرکز مدیریت‌ راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: تردد کل وسایل نقلیه در پنج ماهه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵درصد افزایش داشته است.

فخاران با اشاره به این‌که کمترین ترددهای بین استانی در روز تاسوعای حسینی انجام شده است، بیان کرد: بیشترین تردد بین‌استانی وسایل نقلیه در مرداد ماه سال جاری مربوط به روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه با ۲ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۹۶۳ تردد و همچنین کمترین تردد نیز مربوط به روز جمعه ۶ مردادماه روز تاسوعای حسینی با یک‌میلیون و ۶۶۰ هزار و ۶۹۰ وسیله نقلیه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان با بیان اینکه بیشترین افزایش ترددها در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان بوشهر بود، گفت: استان بوشهر با ۳۶ درصد افزایش تردد، کرمان با ۲۵ درصد افزایش و سیستان و بلوچستان با ۲۲ درصد افزایش بیشترین افزایش تردد بین استانی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتند.

وی افزود: بیشترین کاهش تردد نیز مربوط به استان‌های گلستان، مرکزی و گیلان هر کدام به ترتیب با ۸درصد، ۵درصد و ۳درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان بیان کرد: در مرداد ماه امسال، حدود ۵۲ درصد از مقصد سفرهای تهرانی‌ها و البرزی‌ها استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی و گیلان بودند.

فخاران افزود: در مدت یادشده، مبدا حدود ۷۵ درصد از سفرهای وسایل نقلیه به استان مازندران از استان‌های تهران و البرز، خراسان رضوی، گلستان و اصفهان بوده است. همچنین در این مدت حدود ۶۲ درصد از سفرها به استان گیلان از استان‌های تهران و البرز، مازندران، قزوین و اردبیل بوده است.