شناسهٔ خبر: 145523 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۵۸ درصدی بارگیری محمولات ریلی در مرکز لجستیک اینچه برون

قطار باری سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ از رشد ۵۸ درصدی بارگیری محمولات ریلی در مرکز لجستیک اینچه برون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رضا حبیبی سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: کل بارگیری اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۲۰ هزار و ۵۸۷ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳۹ هزار و ۹۰۲ تن) ۵۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ در زمینه جابه‌جایی بار از ابتدای امسال تا پایان ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ توضیح داد: در این مدت ۱۸۵ هزار و ۵۲۹ تن بار به وسیله ۲ هزار و۹۷۰ واگن بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۴ هزار و ۸۱۰ تن بار به وسیله یکهزار و ۸۷۳ واگن، بارگیری شده بود، افزایش ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: با امسال (۱۴۰۲) در حوزه واردات ۷۷ درصد رشد و در حوزه صادرات ۴۹ درصد و در حوزه ترانزیت ۲۸ درصد افزایش داریم که این نشان تلاش مجموعه کارکنان ساعی و خدوم اداره کل راه‌آهن شمال شرق۲ و برنامه ریزی و فعالیت در حوزه استحفاظی ریلی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شمال شرق۲، حبیبی اظهار کرد: عملکرد حمل‌ونقل بار کل راه‌آهن شمال شرق ۲  در بارگیری داخلی ۱۹ هزار و ۱۸۳ تن صورت پذیرفت که در مقایسه با پارسال که ۵ هزار و ۵۵۰ تن بوده  ۲۷۹ درصد رشد داشته و در مجموع شاهد رشد ۲۸ درصدی در عملکرد این اداره کل هستیم.