شناسهٔ خبر: 145539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۱۸ هزار برگ معاینه فنی در چهارمحال وبختیاری

اداره ایمنی و ترافیک رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳ مرکزماینه فنی فعال در استان داریم، گفت: سال گذشته حدود ۱۸ هزار برگ ماینه فنی در این دفاتر صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری) رامین معین، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل گفت: وظیفه اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ارتقاع ایمنی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ایجاد ایمنی برای عابرین پیاده و راکبین موتور سوار، بررسی تصادفات و کاهش تصادفات است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای این وظایف برنامه‌هایی در دو شاخه ایمن‌سازی فیزیکی و نرم‌افزاری مدارس حاشیه راه شامل آموزش دانش‌آموزان این مدارس، نصب تابلوهای لازم، رنگ‌ سرعت‌کاه‌ها و ... انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کلیه دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه آموزش‌های لازم ترافیکی را دریافت کردند، ادامه داد: آموزش‌ها در این حوزه مدرسه به مدرسه انجام می‌شود که درسال گذشته علاوه بر آموزش۱۲۰۰ کیف و ۲۴۰۰ دفتر به این دانش‌آموزان نیز اهدا شد.

معین به آموزش ۱۰۰ راننده وانت‌بار و ۱۰۰ راننده ادوات کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته با همکاری پلیس راهور به یک هزار راکب موتور سورا در کل استان آموزش رایگان داده و ۳۴۰ کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ به صورت رایگان بین همه شرکت کنندگان توزیع شد و آموزش‌های سال جاری از مهرماه آغازمی‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار داشت: طرح کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از دیگر برنامه‌های این اداره است که سال گذشته برای اجرای این طرح ۲۰۰ روز با پیمانکار قرارداد بسته شد تا از جابه‌جایی بار اضافی جلوگیری و بر مواردی نظیر نداشتن بارنامه، نداشتن لوازم ایمنی و ... نظارت شود.

وی با بیان اینکه ۳ مرکزماینه فنی فعال در استان داریم، گفت: سال گذشته حدود ۱۸ هزار برگ ماینه فنی در این دفاتر صادر شد، همچنین عملکرد این مراکز هر هفته به صورت حضوری و الکترونیکی بازرسی و کنترل می‌شوند.