شناسهٔ خبر: 145551 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تردد ۱۲ میلیون نفر با اتوبوس در اربعین با اقدام قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: علی‌رغم مشکلات ناشی از سال‌های قبل، اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بازه زمانی اربعین امسال قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری تسنیم مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بازه زمانی اربعین امسال را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس های برون شهری بر اساس صدور کارت هوشمند، در سال ۱۳۹۸ که در مسیرها تردد می کردند حدود ۱۴هزار دستگاه  بود.

یوسفی افزود: امسال ۷هزار و ۵۰۰ اتوبوس بوده است چرا که صرفه اقتصادی و بازگشت سرمایه برای مالکان آن ندارد.

وی ادامه دارد: در حوزه ریلی با عدم سرمایه گذاری دولت قبل طی ۵ الی ۶ سال گذشته در خصوص توسعه تعمیر و نوسازی لوکوموتیو و واگن مواجه بودیم و در این حوزه مشکلات عدیده ای وجود دارد.

یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه زمینی شاهد بودیم که در بازه یک ‌ماهه و زیارت میلیونی اربعین و زیارت امام رضا(ع) حدود ۱۲ میلیون نفر فقط با اتوبوس سفر رفت و برگشتی انجام شد.

یوسفی خاطرنشان کرد:با وجود مشکلات یاد شده امسال حدود ۵۰۰ هزار سفر هوایی در بازه زمانی اربعین انجام شد و افزایش بیش از ۲۰ برابری پروازها به مقصد مشهد صورت گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این‌ها نشان می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه عملکرد مثبتی داشت و اقدامات صورت گرفته قابل تقدیر است که امید است در سال‌های آینده مخصوصا در مناطق مرزی تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.

وی در خاتمه گفت: جا دارد از مهمان‌نوازی مردم شهرهای مرزی ایران در این ایام و همچنین ملت بزرگ عراق تشکر و قدردانی شود.