شناسهٔ خبر: 145560 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۶ نقطه حادثه خیر در مسیرهای روستایی و برون شهری ساوه اصلاح شد

آسفالت سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه گفت: امسال ۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای روستایی و بین شهری این شهرستان اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، رضا غفرانی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه با بیان اینکه امسال ۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای روستایی و بین شهری این شهرستان اصلاح شد، اظهار کرد: این نقاط شامل ۹ نقطه پرتگاهی، پرحادثه و مستعد تصادف در مسیرهای برون شهری و آزادراهی و هفت تقاطعِ راه های روستایی است.

وی با بیان اینکه این نقاط به صورت امانی از امکانات خودرویی و توان نیروی انسانی در اختیار راهداری به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است افزود: نقاط روستایی در محل های مختلف از جمله ورودی مسیرهای روستایی به محور قدیم ساوه - همدان در تقاطع راه روستایی ارجرود، یلداش آباد، صفی آباد، قیطانیه و ... است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه گفت: در راستای ارتقای ایمنی حاشیه راه‌های شهرستان ساوه، ۷۹ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، ۳۴ کیلومتر تسطیح شانه خاکی و رفع افتادگی شانه راه و ۲۵ کیلومتر شانه سازی و اجرای شیب شیروانی با هدف ایمن سازی نقاط پرتگاهی انجام شده است.

غفرانی بیان کرد: همچنین در این مدت برای آشکارسازی مسیر و افزایش سطح ایمنی در جاده‌های شهرستان ساوه ۴۲۸ عدد انواع تابلوهای ایمنی شامل تابلوهای اخباری، انتظامی و اخطاری نصب شده است.

وی افزود: به منظور هدایت ترافیکی و آگاه‌سازی کاربران جاده‌ای، بیش از ۱۳۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی نیز در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه نصب شده است.