شناسهٔ خبر: 145593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح و موج گیری بیش از ۸۰ کیلومتر از راههای روستایی ومرزی شهرستان پارس آباد

راه روستایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت: بیش از ۸۰ کیلومتر از راههای روستایی و مرزی شهرستان پارس آباد در ۵ ماهه گذشته تسطیح و موج گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در بازدید از محور مغان با بیان اینکه در مدت یاد شده هزار و ۴۰۰  متر مربع از راههای اصلی ،فرعی وروستایی لکه گیری شده گفت: در این مدت راهداران ۳۰ هزار متر مربع روکش آسفالت اجرا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه گذشته ۱۴ کیلومتر از شانه و افتادگی شانه راه با شن ریزی تسطیح و اصلاح شده افزود: در این مدت راهداران جهت ارتقای ایمنی ۵ کیلومتر از راههای روستایی را شن ریزی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در مدت یاد شده تسطیح و پاکسازی ۳۴۸ کیلومتر از حریم راهها را یادآور شدو اظهار کرد: راهداران بطور مستمر از هزار و ۹۰۰ متر سیستم روشنایی نگهداری کرده اند.

مرادی حفاظت و صیانت از حریم راهها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۹۳۰ مورد گشت راهداری درحریم تاکنون  از ۳۸ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده،۳۴۵ کیلومتر از حریم راه آزادسازی،۳۸ مورد از دکه های غیرمجاز جمع آوری و با اخذ دستور قضایی ۳ مورد مجوز ساخت و ساز صادر شده است.

وی رنگ آمیزی  ۳۴۵ مورد ازپایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر ۲۸ شاخه گاردریل، نصب ۴۵۵ عدد علائم ایمنی، انجام ۶۴۰  متر مکعب عملیات ریزش برداری، رنگ آمیزی ۵۸ متر از سرعت کاهها، شستشویی هزار و ۴۰۰ عدد  تابلو و علائم در راههای اصلی، شستشوی ۳۴ مورد از حفاظها و نرده پلها و برچیدن ۱۳۵ مورد از تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۱۰ عدد بنر اطلاعاتی در راههای اصلی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد:با هدف آشکارسازی و ایمنی ۹۴۵ مورد از پلها و نقاط پربرخورد با دپو مصالح آشکارسازی شده اند.

مرادی در ۵ ماهه گذشته از جابجایی ۱۸۸ هزار تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل و نقل کالا در شهرستان پارس آباد خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۲۳ هزار و۵۰۰  برگ بارنامه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳ هزار و۷۲۴ نفر مسافر در قالب ۸ هزار و۳۵۰ سفر از این شهرستان به مقاصد مختلف جابجا شده اند گفت: این میزان جابجایی مسافر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری انجام شده است.