شناسهٔ خبر: 145595 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده باران و وزش باد در نیمه شمالی کشور

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده باران طی امروز و سه روز آینده در مناطق شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز کشور و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز بارش پراکنده باران و وزش باد در بخش‌هایی از اردبیل، گیلان، مناطق غربی مازندران و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رخ می‌دهد، روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات البرز و روز یکشنبه در آذربایجان‌های شرقی و غربی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این شرایط پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه نیز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی برای پنج روز آینده در شرق و شمال شرق کشور، همچنین جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید اعلام کرد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.

وی افزود: این شرایط به ویژه در شمال سیستان وبلوچستان در منطقه زابل همینطور در نوار شرقی خراسان جنوبی باعث طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید می‌شود و با توجه به این شرایط توصیه می‌شود هموطنان به ویژه افراد سالمند و و افراد دارای بیمارهای تنفسی و قلبی از حضور در فضای باز خودداری کنند.

رفیعی تاکید کرد: پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی نیز در این مناطق ضرورت دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: آسمان امروز تهران صاف است و در برخی ساعات وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای پایتخت امروز ۲۹ و فردا ۳۰ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما نیز امروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی خنک‌ترین منطقه کشور را قاسملو در استان کردستان با کمینه ۳ درجه اعلام کرد و گفت: استان سمنان نیز کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر را ثبت کرد.