شناسهٔ خبر: 145599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش راهداری چهارمحال و بختیاری در مواجهه با بارندگی

برف1 معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: ۴۲ اکیپ راهداری با ۱۱ اکیپ سیار و ۳۱ اکیپ ثابت، ۴۵۰ نیرو و ۳۰۱ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی در فصل پاییز و زمستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری) امین قوامی گفت: باتوجه به اینکه فصل بارش‌ها در سال جاری زودتر آغاز می‌شود لذا اقدامات لازم برای استقبال از این فصل انجام شده است و نیروها از ۱۵ آبان ماه آماده‌باش خواهند بود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: ۴۲ اکیپ راهداری با ۱۱ اکیپ سیار و ۳۱ اکیپ ثابت، ۴۵۰ نیرو و ۳۰۱ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی در فصل پاییز و زمستان هستند.

وی ادامه داد: تا کنون ۵ هزار تن شن و نمک خریداری شده و ماشین‌آلات در حال تعمیر و بازسازی هستند و در سال جاری یک دستگاه گریدر، ۲ دستگاه لودر و ۵ دستگاه شن و نمک پاش با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار خریداری شده است.

قوامی با بیان اینکه ماشن‌آلات استان حدود ۱۰ درصد نوسازی می‌شوند، اظهار داشت: همچنین تا پایان سال ۳دستگاه بولدوزر و ۳ دستگاه گریدر با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز نیز دردست اقدام است که سالانه معمولا ۶۰ تا۷۰ دستگاه گریدر، تراکتور، لودر و بولدوزر اجاره می‌شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان گفت: گردنه‌های گوشنگلی، شاه منصوری، چری، رخ و محور شهرکرد، فارسان و کوهرنگ و محور بروجن به لردگان از مهمترین و پرخطرترین محورها در فصل بارش است که بیشتر نیرو و توان این اداره‌کل در این مسیرها خواهد بود.