شناسهٔ خبر: 145613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه، ساخت و نگهداری ۲۳ دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح در راه‌های شهرستان آشتیان

کربلایی حسنی مرکزی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان از تلاش برای توسعه یک دستگاه پل، ساخت دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح و نگهداری ۲۰ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی آن شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «صابر کربلایی حسنی» سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان ضمن اشاره به اهمیت پل‌ها در جاده‌ها اظهار کرد: طبق روال هر ساله با نزدیک شدن به فصل پاییز، عملیات پاکسازی دهانه پل‌ها و اجرای دریواسیون برای هدایت آب‌های سطحی در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان آشتیان شروع شده است.

وی افزود: پس از بازدید راهداران از ابنیه فنی راه‌های موجود در جاده‌ها، تاکنون دهانه ۲۰ دستگاه انواع پل و آبرو در محورهای مواصلاتی آشتیان پاکسازی شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

کربلایی حسنی تصریح کرد: بمنظور کنترل و هدایتِ عبور آب‌های سطحی از عرض راه‌ها علاوه بر پاکسازی دهانه پل‌ها، عملیات اجرای دریواسیون نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه از توسعه ابنیه فنی در راه‌های شهرستان آشتیان نیز خبر داد و افزود: یک دستگاه پل سه دهانه در کیلومتر ۳۸ محور آشتیان - راهجرد نیز در حال تعریض است که در همین راستا تاکنون ۱۸ عدد باکس بتنی پیش ساخته در ابعاد ۲×۳ در دو طرف این پل نصب شده و اکنون در مرحله اجرای بتن ریزی دستک‌های پل هستیم.

به گفته وی با تکمیل طرح تعریض این پل، شش متر به عرض جاده افزوده خواهد شد که در نهایت موجب افزایش ایمنی در تردد خودروهای عبوری خواهد شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح کردیجان در هفته دولت امسال گفت: با تکمیل این طرح، ضمن تحقق اهداف دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام خوشبختانه تقاطع کردیجان در محور آشتیان - راهجرد بطور کامل ایمن شده و یکی از نقاط حادثه‌خیز استان رفع شد.

کربلایی حسنی مهم‌ترین پروژه در دست اقدام در حوزه راه‌های شهرستان آشتیان را پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح راهجرد برشمرد و افزود: در یک سال اخیر اقدامات چشمگیری برای تکمیل این طرح صورت گرفته که در واقع می‌توان گفت اجرای پروژه ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته وی عملیات احداث زیرگذر و پل‌های آبروی پیش بینی شده در این طرح به پایان رسیده و پیگیر هستیم تا بتوانیم با اجرای رمپ و لوپ ها، پروژه را تکمیل کنیم.

کربلایی حسنی مجموع طول رمپ و لوپ های تقاطع غیر همسطح راهجرد را حدود پنج کیلومتر عنوان کرد و گفت: اعتبار لازم فقط برای اجرای رمپ و لوپ ها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی اظهارداشت: با تکمیل تقاطع غیرهمسطح راهجرد، کلیه نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در شهرستان آشتیان رفع خواهد شد.