شناسهٔ خبر: 145638 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید شبانه وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت آزادراه قائمشهر_ ساری

وزیر مازندران وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز عازم مازندران شده بود، در ادامه بازدیدهای خود، شبانه در محل پروژه آزادراه قائمشهر_ ساری حاضر شد و در جریان روند کار این پروژه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به مازندران دقایقی پیش به بازدید از آزادراه قائمشهر_ ساری پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی طی این بازدید در جریان اقدامات انجام شده و میزان پیشرفت در این پروژه قرار گرفت.

آزادراه ساری - قائمشهر به طول ۴۴.۶ کیلومتر، با عبور از متانکلا در قائمشهر تا شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود احداث می‌شود و با ساخت آن بخش قابل ملاحظه‌ای از ترافیک مسیر کنونی رفع خواهد شد.

این پروژه بخشی از کریدور آزادراهی سراسری شرق به غرب حاشیه خزر محسوب می‌شود و طبق طرح اولیه آزادراه قائمشهر- ساری در ۲ باند رفت و برگشت هر کدام با سه خط تردد (قابل تعریض به چهار خط) احداث خواهد شد.

در این پروژه تونلی به طول یک هزار و ۸۰۰ متر جهت پرهیز از آسیب‌های زیست محیطی طراحی شده است.

کاهش ۲۰ درصدی تصادفات جاده‌ای با افتتاح آزادراه قائمشهر_ ساری 

از مزایای این طرح می‌توان به  کاهش ۵۰ درصدی زمان سفر و کمتر شدن ۲۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.

همچنین با اجرای این آزادراه میزان مصرف سوخت ۳۰ میلیون لیتر در سال کاهش می‌یابد.

تسهیل ترافیک عبوری مرکز و شرق مازندران به استان‌های گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی و افرایش ظرفیت گردشگری استان مازندران از دیگر مزایای این آزادراه است.

حجم عملیات خاکی این‌ پروژه ۹ میلیون متر مکعب و حجم بتن ریزی آن ۷۶۰ هزار متر مکعب است.

سرعت طرح ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بوده و ۴ قطعه مجتمع خدماتی و رفاهی و ۶ پارکینگ و توقفگاه در این پروژه احداث می‌شود.

طول تونل‌های مسیر رفت و برگشت نیز ۳ هزار و ۱۵۰ متر در نظر گرفته شده است.

در این بازدید، خیراله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، استاندار مازندران، نمایندگان مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس، فرماندار قائم‌شهر،  فرماندار سوادکوه شمالی و برخی از مسئولان شهرستان حضور داشتند.