شناسهٔ خبر: 145644 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده باران در ارتفاعات البرز، مازندران و اردبیل

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی برای ارتفاعات البرز، مازندران و اردبیل رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرد و از وزش باد شدید در شرق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز کشور و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز و فردا در ارتفاعات البرز، مازندران و اردبیل رگبار پراکنده رخ می‌دهد و شمال شرق و شرق کشور در این مدت با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی از شدت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان جنوبی در حد هشدار نارنجی خبر داد و به اتخاذ تمهیدات لازم توصیه کرد.

گودرزی افزود: یکشنبه هفته آتی در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد رخ می‌دهد و دوشنبه علاوه بر این مناطق در اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد دارد و در ساعات بعدازظهر در بخش‌های غربی و جنوبی استان افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۰ درجه می‌رسد و از فردا کاهش دما علاوه بر تهران در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی رخ می‌دهد.