شناسهٔ خبر: 145681 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مطرح کرد؛

صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از آزادراه شیراز-اصفهان گفت:‌ آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و بزرگترین آزادراه کشور با ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد تومان در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در سفر به استان فارس از آخرین مراحل اجرایی آزادراه اصفهان-شیراز با هدف ساماندهی ترافیک در استان های فارس، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر خط‌کشی‌های کل مسیر ۲۱۲ کیلومتری آزادراه انجام شده است، مبلمان‌های جاده‌ای مسیر نصب شده است و برای اولین بار طولانی‌ترین بهره‌برداری از یک مسیر آزادراهی در کشور با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ارزش روز این پروژه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه ضمن افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر با رعایت استانداردهای جهانی سبب کاهش ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور می‌شود.

خادمی اتصال آزادراهی دو مرکز فرهنگی و گردشگری کشور را دستاورد دیگری از دولت مردمی دانست و افزود: بهره‌برداری از این آزادراه یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور به ویژه استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز به حساب می‌آید که در آینده به منظور تکمیل کریدور آزادراهی تهران تا بنادر جنوبی کشور ادامه خواهد یافت.

وی در تشریح آخرین وضعیت اجرایی قطعه ۷ این آزادراه توضیح داد و گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی در این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا است و به منظور بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این آزادراه ابتدا ۶ قطعه اول به طول ۲۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و با برنامه‌ریزی انجام شده ظرف ۷ ماه آینده عملیات اجرایی این قطعه نیز تکمیل و آزادراه به شهر شیراز متصل می‌شود.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، وی اعلام کرد: تلاش می‌شود یک باند از ۹ کیلومتر ابتدایی قطعه ۷ نیز همزمان با بهره‌برداری از آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست زیر عبور قرار گیرد.