شناسهٔ خبر: 145698 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۱۲۲۰ واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی در سیل آستارا آسیب دید

سیلاب آستارا معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه سیلاب آستارا ۲۰ واحد مسکونی و تجاری شهری را تخریب و یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری را دچار آسیب کرد از تلاش دولت برای تسریع در تصویب ارایه تسهیلات به سیل‌زدگان خبر داد.

مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از آسیب‌های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری در شهرها و روستاهای استان گیلان را در پی وقوع سیلاب در آستارا، اعلام کرد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی، مراجعه و اعلام سیل‌زدگان در پی سیلاب آستارا ۲۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرها، تخریب و حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد نیز در شهر و روستا دچار آبگرفتگی و آسیب به بخشی از واحدها شدند.

جودی با تاکید بر اینکه سیلاب در آستارا و روستاهای اطراف در حال فروکش کردن است، توضیح داد: بنیاد مسکن پیشنهاد داده است تا برای واحدهای احداثی مسکونی و تجاری ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به اضافه ۸۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای تعمیری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۴۰میلیون تومان بلاعوض به هر واحد اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در خصوص میزان تسهیلات و نحوه پرداخت به سیل‌زدگان توسط دولت تعیین و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، هم اکنون میزان تسهیلات ناشی از حوادث برای واحدهای شهری ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای روستایی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم ‌بهره با ۲۰ میلیون تومان بلاعوض است.